czwartek, 4 kwietnia 2013

olej migdałowy w pielęgnacji włosów


Dzisiaj wieczorową porą kolejny wpis z serii olejowatych i kolejny olej który ostatnio jest w moim posiadaniu.
Tym razem olej migdałowy:-)
Jest to kultowy olej w którym zakochane są głównie Włoszki i potrafią go wykorzystywać do pielęgnacji każdej cześci ciała jak i włosów:-)


W oleju tym znajdziem między innymi duże bogactwo protein, witamin z grupy B, A i E,  kwasu oleinowego i linolowego oraz soli mineralnych.

Jest to jeden z tych olei który ma wszechstronne zastosowanie:

  •  nawilża
  • wygładza
  • odżywia
  • uelastycznia
  • przeciwdziała starzeniu się skóry
  • łagodzi podrażnienia skóry i stany zapalne
  • oraz przeciwdziała powstawaniu rozstępów




W pielęgnacji włosów jest jednym z lepszych olei przeznaczonych do włosów suchych i matowych a w szeczulności wysokoporowatych.
W przypadku olejowania stosuję go jak inne oleje. Nakładam go na dłuższy czas robiąc sobie coś w rodzaju kompresu.
W wilgotne włosy wmasowuję olej, na to nakładam czepek (od pewnego czasu te plastikowe zamieniłam na fizelinowe) a całość nakrywam turbanikiem z recznika.
W moim przypadku minimalny czas takiego zabiegu to 2 godziny ale często zdarza mi się , że przy kompresie z tego oleju mogę iść spać a po całej nocy nie czuć obciązenia włosów jak było na przykład przy oleju lnianym.
Jest to też jeden z tych olei który dość łatwo jest zmyć za pomoca szamponu.
Pamiętajmy jednak o tym, żeby był to szampon bez SLS i parabenów które podczas mycia wymywają wszystkie wartości odżywcze które zostawia na naszych włosach olej.
I tu już pisałam, ze w tym przypadku dobrze sprawdzają się szampony z Altera oraz Green Pharmacy.
Dodatkowo olej migdałowy mozemy wykorzystywać jako zabezpieczenie końcówek naszych włosów podczas pobytu nad morzem lub na basenie.
Olejek stworzy wtedy na końcówkach warstwę ochronną zabezpieczającą przed szkodliwym wpływem na nie między innymi piasku, chlorowanej wody, słońca czy wiatru.
A wiadomo, że mają one duży wpływ na przesuszanie końcówek naszych włosów.



Od niedawna dzięki mojej kosmetyczce dowiedziałam się, ze masaż parti twarzy zagrożonych  zmarszczkami mimicznymi tym właśnie olejkiem zapobiega i opóźnia ich powstawanie:-)




Porównując jego konsystencję do oleju lnianego ten jest rzadszy oraz ma dużo jaśniejszy kolor.

W sprzedazy można znaleść szeroką gamę tych olei także każdy dobierze coś dla siebie czy to pod względem pojemności czy też ceny.

Najdroższy jest chyba z Khadi bo jego cena z tego co się orientuję to coś około 50 zł.
Bio Plante Bio kosztuje około 30 zł
Vatika, Bajaj oraz Olvita kosztują około 25 zł.
Najtaniej cenowo wypada ten od KTC bo za 200 ml zapłacimy około 15 zł.
Przy częstym olejowaniu włosów jest on chyba najkorzystniejszy cenowo:-)

O oleju lnianym pisałam już wcześniej i możecie sobie poczytać o nim tutaj.

Kochane przypominam też o poście włosowym gdzie zbietam wasze pytanie odnośnie pielęgnacji na które odpowiem w jednym zbiirczym poście:-) Zapraszam więc jezlei macie jakieś pytania do zadawania ich tutaj:-)

Ciekawa jestem czy miałyście już styczność z tym olejem?




14 komentarzy:

  1. ja chce bardzo olej ze slodkich migdalow ale najpier musze arganowy wykonczyc i zapyziala Amle smierdzacą :D

    OdpowiedzUsuń
  2. ja używałam jedynie kokosowy i z pestek winogron :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Migdałowego oleju jeszcze nie używałam, jedynie mieszanki z Alterry w której jakaś tam jego zawartość się znajduje :D
    Teraz stosuję kokosową terapię do włosów z Orientany :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dla moich włosów kokosowy to niestety masakra, wysuszał je jeszcze bardziej , ale to były moje poczatki i ja gupia nieświadoma nie wiedziałam, zę on bardzie do włosów niskoporowatych;-)

      Usuń
  4. Mam dokładnie ten i używam go na każdą część ciała i włosy, mój KWC. ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie miałam tego oleju bo obecnie używam arganowego. Widzę, że jest coraz większy popyt na różne roślinne oleje. ;p

    OdpowiedzUsuń
  6. Jest gdzieś do nabycia stacjonarnie?

    OdpowiedzUsuń
  7. ja ostatnio zaniedbałam olejowanie ale muszę do niego wrócić...a oleje zawsze zmywam babydream-em

    OdpowiedzUsuń
  8. Nigdy nie robiłam olejowania i chyba nie zamierzam...

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja właśnie się zastanawiam jaki olej jeszcze sobie kupić i chyba wybór padnie na olej migdałowy bo jest najtańszy z tych, które biorę pod uwagę.

    OdpowiedzUsuń
  10. Ciekawe jak by się sprawdził u mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Na moje włosy olej migdałowy działa rewelacyjnie. To już kolejny naturalny olej, który próbuję. Póki co kupiłam arganowy, z awokado, kokosowy no i ze słodkich migdałów. Wszystkie zdobyłam w sklepie Marokogust. Arganowy stosuję na twarz, awokado na twarz i włosy, kokosowy na włosy i do masażu, ze słodkich migdałów mam od 2 dni, więc zdążyłam zastosować na noc na twarz, a wczoraj na włosy. Efekty-super!!!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...