niedziela, 14 kwietnia 2013

Domowa maseczka rycynowo-żółtkowa na piękne włosy


Hej, hej Kochane:-)
Wczoraj zaczęłam ogólnym wpisem o olejku rycynowym a teraz co jakiś czas będę zamieszczać posty z moimi sposobami na jego wykorzystanie:-)

Jednym z takich domowych patentów na tą cudowną miksturę jest maseczka do włosów.


Do jej wykonania będą nam potrzebne:

Dwa żółtka

2 łyżeczki oleju rycynowego
2 łyżeczki olejku migdałowego 
(zamiast tego olejku można dodać naftę kosmetyczną - ja zrobiłam sobie zamiennik bo moje włosy za naftą nie przepadają)

Całość dokładnie mieszamy do uzyskania jednolitej konsystencji.
Nakładamy na włosy (jak kto woli suche lub wilgotne)
Działanie maseczki wzmacniamy czepkiem foliowym i ręcznikiem.
Taką miksturę trzymamy na włosach do oporu. Czyli tyle na ile czas nam pozwala.
Ja zazwyczaj robię sobie tą mieszankę kiedy mogę cały dzień spacerować po domu w turbaniku i wiem, ze nikt mnie nie najdzie z zaskoczenia;-)
W moim przypadku jest to nie mniej niż 5 godzin.


Maseczka ta ma za zadanie nawilżyć i odżywić nasze włosy. Olej rycynowy wygładza i zapobiega puszeniu a olejek migdałowy wiadomo ma zbawczą moc.

Olej rycynowy jest bardzo podobny do keratyny (podstawowego budulca naszych włosów). Poprzez dużą zawartość kwasów tłuszczowych wygładza i nawilża włosy, ponieważ zawarte w nim glicerydy kwasowe mają właściwości wzmacniające i regenerujące.
Jajko, a szczególnie żółtko posiada prawie wszystkie składniki odżywcze. Zawiera witaminę A , witaminy z grupy B i kwas foliowy oraz przeciwutleniacze. W żółtku znajdują się również jednonienasycone, nasycone i nienasycone kwasy tłuszczowe. Dodatkowo znajdziemy tam fosfor i żelazo.

Tak jak więc widać w tej maseczce znajdziemy bombę witaminową dla naszych włosów.

Po jej zastosowaniu, włosy są miękkie, łatwo się układają, nie puszą.

Ja czasami się zapominam i odpuszczam z lenistwa robienie tej mieszanki, optymalnym wyjściem byłoby przygotowywanie jej raz w tygodniu. ja najczęściej jednak po nią sięgam co dwa.


Stosujecie takie domowe mikstury do pielęgnacji włosów?

Buziaki:-)
Michałosia



24 komentarze:

  1. Muszę w końcu zacząć ją stosować :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Chyba jestem zbyt leniwa na robienie domowych kosmetyków ;) raz jak miałam coś ok. 13 lat znalazłam w gazecie przepis na maseczkę do włosów z awokado- ależ ja się namęczyłam żeby zmyć tą papkę z włosów...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z avocado też kiedyś próbowałam zrobić:-) zmęczyłam się już robieniem tej maseczki zanim je wydrążyłam:-P
      Ta zmywa sie nieźle.

      Usuń
  3. Fajny przepis na maseczkę wypróbuję :) jeszcze olejku rycynowego na włosy nie kładłam:)

    Pozdrawiam Dominika

    OdpowiedzUsuń
  4. kiedyś się w to bawiłam :D ale wtedy moje włosy były w tragicznym stanie dlatego paowałam na nie wszystko co mogło pomoc - teraz sytuacja jest pod kontrolą :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. u mnie niby też jest pod kontrolą ale wiadomo od czasu do czasu coś tam dodatkowo wymyślę na nie;-)

      Usuń
  5. Przy następnym myciu włosów zrobię sobie taką maseczkę :) Naprawdę bardzo fajny post

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję:-) i zapraszam ponownie będzie jeszcze kilka takich specyfików domowych;-)

      Usuń
  6. Koleżanka mnie namawia na olej rycynowy ;D

    OdpowiedzUsuń
  7. ale wiecie, jak NIE NALEŻY stosować olejku rycynowego? ;))))))

    OdpowiedzUsuń
  8. Kupilam dawno temu olejek rycynowy do pielegnacji rzes. Jednak dostalam podraznienia i nie moge go uzywac. Czytalam o zastosowaniu na wlosy i chyba sie skusze. Szkoda, zeby sie zmarnowal.

    OdpowiedzUsuń
  9. No nareszcie konkrety :-D ja dodawałam zamiast olejku migdałowego oliwe z oliwek. Nawet teraz mam na włosach wcierke z olejku rycynowego z oliwą z oliwek :-D
    Rzęsy i brwi też wysmarowałam :-D

    OdpowiedzUsuń
  10. Chyba zacznę stosować takie domowe specyfiki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pomogą Ci w obecnej sytuacji nawilżyć trochę włosy:-)

      Usuń
  11. Lubię domowe przepisy urodowe :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też:-) tylko niestety nie zawsze znajduję czas na ich robienie:-(

      Usuń
  12. Ja również bardzo lubię taką domową maskę z żółtek, naprawdę odżywia włosy jak mało co :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najbardziej podoba mi się w niej to, ze włosy są po zastosowaniu takie mięciutkie:-)

      Usuń
  13. czy nada się do włosów wysokoporowatych?

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...